Slik skaper du fornøyde leietakere
Et godt drevet bygg gir bedre renommé. Et kontorbygg eller anlegg med godt renommé gir solide leietakere og langvarige leiekontrakter. De flinkeste eiendomssjefene vet dette og spytter mye tid, energi og ressurser inn i eiendomsdriften sin og tjenestetilbudene sine. Her forteller vi deg hvordan de gjør det, slik at også du kan være trygg på at leietakerne dine ikke forsvinner når det er tid for avtalefornyelse.
Slik gjør du resepsjonen din om til en koselig kaffebar
Gratis kaffe er standard i de fleste kontorlokaler. Men de bedriftene som virkelig vil skille seg ut, transformerer resepsjonsområdet sitt til en koselig kaffebar.
Derfor bør du vurdere å outsource teknisk drift av bygget ditt
Kjenner du på at det er krevende å holde deg oppdatert på lover og regler om Byggherreforskriften, Brann- og eksplosjonsvern, Internkontrollforskriften, El-sikkerhet og Miljørettet helsevern? Samtidig skal du sørge for jevnlig vedlikehold og ivareta ansatte og leietagere på en eksemplarisk måte. Det er et stort ansvar og en enorm mengde med dokumentasjon å holde orden på.
The Kitchen: Med en smak av metropol midt i Oslo
Det lukter av krydder og friske grønnsaker, bordene er pyntet og fargerike matfat bugner mot deg. Vi er midt i Oslo sentrum, i Torggata 15 rett ved Youngstorget. Her åpnet The Kitchen en helt ny personalrestaurant i desember 2017. Gjestene er overveldet.
Bærekraftig utvikling innenfor Facility Management
Dagens bedrifter må takle både komplekse og uforutsette sosiale trender, miljøtrender, markedstrender og teknologitrender. De bedriftene som trykker bærekraftig utvikling til sitt bryst, vil være bedre rustet til å håndtere disse trendene enn de som ikke gjør det. En vellykket Facility Management-satsning bidrar til å sette bærekraftinitiativene dine opp for suksess.
Skal bedriften flytte? Denne muligheten bør du ikke gå glipp av
Å flytte en virksomhet til et nytt kontorlokale er en unik mulighet til å gjennomføre positive endringer, enten det er små justeringer eller større organisasjonsutvikling.
Slik kan en moderne resepsjonist gi et godt førsteinntrykk
Resepsjonen er gjestenes første møte med bedriften. Inntrykket de får her virker inn på hvordan bedriften oppfattes. En moderne resepsjonist sørger for at gjestene får det best mulige inntrykket av bedriften idet de trer over terskelen til kontorlokalene deres.
For gårdeiere: Slik oppfyller du kravene i lovverket
Internkontrollforskriften, brann- og eksplosjonsvern, elsikkerhet, politivedtekter og krav til god dokumentasjon, er bare noen av de mange lover og forskrifter gårdeiere må ha kunnskap om. Konsekvensene kan bli store om man ikke kjenner sitt ansvar som er uavhengig om gårdeier har skyld eller ikke, såkalt objektivt ansvar.
Apper i Facility Management: Hvilke muligheter finnes i dag?
Etter hvert som digitale teknologier sammenkobler kontorlokalene og næringsbyggene våre i større grad, vil mobile selvbetjeningsløsninger bringe økonomiske, organisatoriske og trivselsrelaterte fordeler til bordet.
Gårdeierens guide til å tiltrekke de beste leietakerne
Leietakere er kresne og kravstore. Her får du vite hvordan du kan møte deres behov for å kapre de beste leietakerne for ditt kontorbygg.