Stian Løken Blom (til venstre) og Georg Eikeland Schanche blir nye konserndirektører i Tomagruppen.

Til tross for Corona-situasjonen har Toma fremdeles fokus på sin langsiktige strategi og satsning om å være en nordisk aktør i stadig vekst og utvikling. Nå har Toma fått på plass to nye representanter i konsernledelsen.

Økt fokus rettet mot markedet, teknologi og digitalisering

- Jeg har valgt å ansette en bredere ledergruppe med en tydelig rollefordeling. I tillegg får vi nå spisset vårt fokus på digitalisering og teknologi, samt videreutviklet vårt gode markedsfokus, sier konsernsjef og eier i Tomagruppen, Tore Monsen.

Stian Løken Blom (40) er et kjent ansikt for mange med lang fartstid i bransjen. Han var en del av konsernledelsen i NEAS ASA og Partner i Totalreform før han i 2017 ble ansatt i Tomagruppen. Nå får han det overordnede kommersielle ansvaret for Tomagruppen. Stian har en Executive Management-grad fra Handelshøyskolen BI.

-Toma har vist seg å være så fremoverlent og fremtidsrettet som jeg håpet på da jeg startet i 2017. Jeg er ydmyk og svært motivert for å bli en del av konsernledelsen og å være med på å videreutvikle konsernet sammen med eierne og en rekke dyktige kolleger. 2019 ble et spennende år da vi fikk tillit fra mange nye kunder og startet opp flere nye kontrakter som gir oss utviklingsmuligheter i tiden fremover. Jeg gleder meg til å være med på å forme morgendagens arbeidsplass sammen med gårdeiere og leietakere og å fortsette å skape innovative servicekonsept i samarbeid med nye og eksisterende kunder, sier Stian Løken Blom.

Georg Eikeland Schanche (33) trer inn som ny konserndirektør for Forretningsutvikling og Digitalisering. Han har bakgrunn som Management Consultant i Accenture og senere Business Development Manager i Coor. Georg er utdannet siviløkonom ved Copenhagen Business School, med et utvekslingsopphold til Boston College.

- Digitalisering blir en stadig mer sentral og integrert del av vår bransje, og vil bidra til å skape mer attraktive servicekonsepter. Tomagruppen ønsker å være en ledende aktør innen dette området, og søker kontinuerlig etter å tiltrekke oss kunder, ansatte og samarbeidspartnere som vil være med på denne reisen. Med dette som bakteppe er det svært spennende å få muligheten til å drive forretningsutviklingsagendaen i tiden fremover, med ekstra fokus på effektiviseringer og forbedringer gjennom målrettet innføring av digitale virkemidler, sier Georg Eikeland Schance.

Med Stian og Georg på plass i konsernledelsen skal Toma nå fokusere enda mer på brukeropplevelser til sine kunder.

- Jeg gleder meg til å jobbe enda tettere med Georg og Stian som virkelig har imponert meg i deres tid i Toma. Vi ser frem til å gi mennesker en bedre arbeidsdag ved å tilby våre kunder skreddersydde serviceløsninger når hverdagen etter hvert blir som normal, avslutter Tore Monsen.

Den nye konsernledelsen trådte i kraft fra 1. april.

 

Kontakt:
Andreas Lindland, Markedssjef
AL@toma.no / +47 970 39 284